ادامه‌ کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سوریه با وجود تشدید درگیری‌ها‌

ادامه‌ کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سوریه با وجود تشدید درگیری‌ها‌

کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه با وجود تشدید درگیری ها در برخی مناطق آسیب دیده، کمک های انسانی خود را به آسیب دیدگان همچنان ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، کمک‌های حیاتی همچنان توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه ارائه می‌شود. با تلاش های این کمیته دسترسی به آب پاک بهبود یافته و با وجود مشکلات اداری و امنیتی، کماکان جنگ‌زده‌ترین مناطق کشور نیز نیز خدمات درمانی اساسی دریافت می کنند.

بر این اساس تجهیزات پزشکی اضطراری توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به یک بیمارستان در منطقه‌ تحت کنترل نیروهای مخالف مسلح در شرق حلب تحویل شد. دیگر منابع درمانی نیز به بیمارستان‌های محلی واقع در جرمانا و بلودان در مناطق روستایی اطراف دمشق تحویل شد.

در همین رابطه "مگنه بارت" رئیس دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه گفت: تلاش می‌کنیم تا مجروحان جنگی، درمانی را که به شدت نیاز دارند دریافت کنند. کمبود شدید تجهیزات، منابع و کارکنان باعث شده که بسیاری از تأسیسات درمانی برای ارائه‌ درمان مناسب با دشواری روبه‌رو باشند. ما به مهلت کافی برای کمک‌رسانی بیشتر به نیازمندان احتیاج داریم.

طبق این گزارش کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه بسته‌های غذایی ماهانه را به حدود چهار میلیون بی‌خانمان در سطح کشور رسانده‌اند. همچنین از اوائل ماه می (اواسط خرداد) بیش از 300هزار نفر در کل کشور از این خدمات بهره‌مند شده‌اند. در همین مدت لوازم خانگی ضروری بین حدود 120هزار نفر دیگر که اغلب بی‌خانمان هستند توزیع شده است. بارت افزود: قیمت کالاهای اساسی سر به فلک کشیده و در نتیجه پر کردن سفره‌ خانواده برای افراد عادی بسیار مشکل شده است. این افراد به شدت آسیب‌پذیر بوده و هیچ راه گریزی هم ندارند.

همچنین در اواسط ژوئن (اواخر خرداد) کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه به منطقه‌ قصیر که پس از هفته‌ها درگیری تقریبا خالی از سکنه شده بود دسترسی پیدا کردند. هلال احمر سوریه با پشتیبانی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به کمک‌رسانی به بی‌خانمان‌های قصیری که در حسیاء و دیگر مناطق پناه جسته‌اند، ادامه می دهد. مهندسان نیز تلاش کردند تا مشکل کمبود جدی آب را در روستاهای دورافتاده‌ قصیر که پناهگاه بسیاری از بی‌خانمان‌ها شده‌اند، حل کنند.

در همین حال کارکنان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از دیرالزور و ادلب بازدید کردند تا برخی پروژه‌ها را پیگیری و پروژه‌های جدیدی را راه‌اندازی نمایند، تا بدین وسیله دسترسی مردم به آب پاک تضمین شود. در حلب نیز کارکنان سازمان به روند جمع‌آوری پسماند کمک و از حشره‌کش استفاده کردند تا جلوی گسترش بیماری‌ها گرفته شود.

کد خبر 2085499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha